سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

داربست

۴ بازديد

داربست

داربست چیست؟

داربست بشیری : 09124034925 و  09126932871

داربست از ابتدای تمدن بشری برای امکان ساخت ساختمان های بلند استفاده می شدند. حدس زده می شود که اهرام باستانی مصر با استفاده از داربست های ساخته شده از الوار ساخته شده اند. به طور کلی داربست ها به دو نوع فلزی و چوبی تقسیم شوند.  

 

داربست

 

 

داربست چوبی تا سال 1922 به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه لوله های فلزی ساخته شده از فولاد جایگزین تیرهای چوبی می شوند. داربست فلزی همانطور که از نامش مشخص است، سازه‎ای است که از فلز ساخته می‎شود. این داربست‎ها بسته به مکانی که قرار است از آن استفاده شود؛ به دو دسته داربست فلزی بلند و داربست فلزی کوتاه تقسیم می‎شود. یعنی درواقع برخی از آنها برای استفاده از ساختمان‎های بلند استفاده می شود و برخی دیگر در ساختمان‎هایی با ارتفاع کمتر کاربرد دارد.  

 

 

 

 

  امروزه داربست فلزی یک امر عادی است. داربست لوله از دهه 1950 استاندارد صنعت بوده است. سبک است و قدرت را به خطر نمی اندازد. بدون نیاز به مهره و پیچ ، جمع آوری داربست سریع و آسان انجام می شود. فلزات مورد استفاده برای داربست به طور معمول فولاد یا آلومینیوم هستند. داربست فلزی از مقاومت و دوام بالایی برخوردار است. در عین حال دارای مقدار مشخصی از کشش است که به جلوگیری از ترک کمک می کند. فولاد می تواند بارهای بسیار سنگین را تحمل کند و کارگران می توانند از آن برای حمل وسایل و تجهیزات سنگین استفاده کنند. برای سازه های بلند ، فولاد یک ضرورت است زیرا وزن داربست خود به مقاومت ساختاری احتیاج دارد که فقط فولاد می تواند تأمین کند. با استفاده از داربست فلزی ، کارگران می توانند با خیال راحت به مکان های دور دسترسی داشته باشند. با ترکیب مهاربند مورب ، می توان ساختارهایی با ثبات زیاد ایجاد کرد.

 

 


*برای دیدن سایت داربست بشیری کلیک نمایید


تلفن تماس:
09124034925
09918535721

 

https://darbastbashiri.ir/%d8%af %d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa/


 

 
سایت:
https://darbastbashiri.ir

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.