سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

قطعات آسانسور

۱ بازديد

قطعات آسانسور

لیست قطعات آسانسور کششی

قطعات آسانسور
پایه موتور

قطعات آسانسور تجهیزات اصلی نیرومحرکه آسانسور کششی باید روی پایه یا شاسی مستقر و نصب شوند. اتصال موتور و پایه از طریق بافرهای لرزش گیر برقرار می شود. پایه موتور باید ضمن استحکام بالا برای تحمل بارهای استاتیک و دینامیک وارد شده قابلیت تنظیم داشته باشد.


فلکه ها

فلکه ها نیز از جمله قطعات اصلی آسانسورهای کششی محسوب می شوند. در لیست قطعات آسانسور کششی بسته به نوع سیستم و نسبت تعلیق از تعداد و اندازه های متفاوتی از فلکه در آسانسور استفاده می شود.قطعات آسانسور در سیستم های موتور گیربکس یک فلکه روی گیربکس نصب شده و فلکه دیگر در محل دقیقی در مجاورت آن تعبیه می شود. استحکام، تعداد شیار و شکل هندسی شیارهای فلکه از اهمیت بالایی برخوردار است.


قطعات آسانسور هیدرولیک

اجزا و قطعات آسانسور هیدرولیک را می توان به دو گروه قطعات هیدرولیک و قطعات عمومی تقسیم کرد. اغلب این قطعات آسانسور در انواع آسانسورهای هیدرولیک مانند آسانسور خانگی، آسانسور ماشین بر، آسانسورهای باری و … کاربرد دارند. قطعات هیدرولیک قطعات یا تجهیزاتی هستند که صرفا در آسانسور هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

قطعات آسانسور عمومی قطعاتی هستند که در آسانسور هایی با سایر مکانیزم ها مانند کششی نیز کاربرد دارند. ساختار آسانسورهای هیدرولیک متشکل از اجزا و قطعات هیدرولیکی، مکانیکی و الکتریکی است. قطعات هیدرولیکی شامل جک، پاوریونیت، کارسلینگ، شلنگ و روغن می باشند. لیست قطعات آسانسور کششی از قبیل ریل ها، سیم بکسل، قلاب بکسل، و … و قطعات الکترویکی شامل تابلو فرمان، تراولینگ کابل و … می باشند. در متن پیش رو هر یک از مهمترین قطعات مزبور بمنظور آشنایی کلی و عمومی بصورت خلاصه شرح داده شده اند.

 

 

جک: بازوی اصلی در قطعات آسانسور هیدرولیک

یکی از مهمترین قطعات آسانسور هیدرولیک جک آن است که کابین را حرکت می دهد. جک در آسانسورهای هیدرولیکی عموما بصورت یکطرفه فشاری نصب میشود.قطعات آسانسور البته جک های دوطرفه با عملکرد کششی نیز در برخی از مدل ها کاربرد دارند که رواج زیادی ندارد
.

 

قطعات آسانسور جک های آسانسور میتوانند بصورت مستقیم، یا غیرمستقیم نصب شوند.کاربرد قطعات آسانسور محل نصب جک میتواند در زیر یا در کنار کابین آسانسور طراحی شود و در کابین های سنگین و بزرگ میتوان از دو جک مستقیم یا غیرمستقیم در کنار کابین استفاده کرد. در آسانسورهای هیدرولیکی معمولی از جک های تک مرحله ای استفاده میشود. لیست قطعات آسانسور کششی در برخی شرایط، جک های تلسکوپی دو یا سه مرحله ای کاربرد دارند. جک، به عنوان بخش مهمی از سیستم یکی از اجزای آسانسور هیدرولیک را تشکیل می دهد که نقش عملکردی و ایمنی بسیار مهمی در آسانسور ایفا می نماید.

 


پاوریونیت: مهمترین قطعات آسانسور هیدرولیک

قطعات آسانسور بخش اصلی نیرومحرکه آسانسورهای هیدرولیک، پاوریونیت Power unit  است که به آن پاورپک یا پمپ یونیت نیز گفته میشود. دستگاه پاوریونیت را می توان به عنوان مهمترین قطعات و اجزای آسانسور هیدرولیک دانست. انباره روغن، الکتروموتور، پمپ هیدرولیک و شیرهای کنترل در پاوریونیت جای گرفته اند. ادوات و قطعات آسانسور دیگری با عملکردهای کنترلی و ایمنی نیز به پاوریونیت الحاق میشوند که کارکردهای مهمی در کل سیستم دارند. پمپ دستی، گرمکن روغن، سوییچ های فشار و .. از جمله این موارد هستند.

 


کارسلینگ آسانسور هیدرولیک

کارسلینگ همان کادر یا فریم کابین آسانسور هیدرولیک جک در کنار است. این مجموعه دارای یک سازه مستحکم، کفشک های ریل راهنما، کفش های رولر و بست ها و متعلقات مکانیکال است.قطعات آسانسور در سیستم های غیرمستقیم کارسلینگ باید دارای ترمز استحفاظی (پاراشوت) باشند.قیمت قطعات آسانسور همچنین معمولا همراه با کارسلینگ فلکه مناسب و قلاب های سیم بکسل ارائه میشود.

 




 

 

 

*برای دیدن قطعات آسانسور کلیک نمایید

https://www.diaragroup.com/news/lift- parts



تلفن تماس:
09128508137
02146839105- 6

 
سایت:
https://www.diaragroup.com/

 

 

قطعات آسانسور
لیست قطعات آسانسور کششی
قیمت قطعات آسانسور
لیست کامل قطعات آسانسور تمام اتوماتیک
کاربرد قطعات آسانسور

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.