سه شنبه ۰۱ آبان ۰۳

حمل کانتینری

۳ بازديد

حمل کانتینری

 

شرکت آریا دریا آماده مشاوره با شما : 09122080634  و  02188888180

 

 

کانتینر و انواع آن

در حمل کانتینری کانتینر یک جعبه فلزی مستحکم، سخت، مهر و موم شده می‌باشد که قابلیت استفاده مجدد از آن وجود دارد. از انواع کانتینر برای نگهداری محموله‌های تجاری فله یا گروپاژ از طریق حمل و نقل دریایی، زمینی و ریلی استفاده می‌شود.

کانتینرها در اندازه‌های استاندارد ساخته می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای حمل بار در مسافت های طولانی استفاده کرد. ضمن آنکه حمل بار با کانتینر این فرصت را در اختیار صاحبان محموله ها می‌گذارد که بدون خالی شدن بار، کانتینر از یک وسیله به وسیله حمل و نقل دیگر منتقل شود.

کانتینرها در کشتی فله بر قابلیت حمل برای هرنوع از محموله‌هایی که طبق قوانین حمل و نقل مجاز هستند را دارند، استفاده از کانتینر هزینه حمل و نقل بین المللی را به خصوص در حمل به روش دریایی به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کانتینرها از نظر ابعاد به صورت کانتینر ۱۰ فوت، کانتینر ۲۰ فوت و کانتینر ۴۰ فوت موجود هستند و انواع کانتینر از نظر کاربردی در طبقه بندی زیر قرار می‌گیرند که برای مقاصد خاص در حمل دریایی کانتینر استفاده می‌شوند.

 

فهرست مطلب

حمل کانتینری
کشتی فله بر
بزرگترین کشتی کانتینربر جهان
کشتی های رو رو
هزینه حمل بار با کشتی

 

کانتینر یخچالی: در حمل کانتینری یکی از پرمصرف ترین انواع کانتینر، کانتینرهای یخچال دار هستند که برای حمل و نقل کانتینری محموله‌های حساس به دما و محصولات فاسد شدنی مانند سبزیجات، گوشت و میوه استفاده می‌شود.

کانتینر حرارتی: این مدل از کانتینرهت معمولاً از فلاسک خلاء شبیه بطری قمقمه ساخته شده‌اند، بنابراین برای حمل و نقل طولانی مدت اقلام دارویی، اندام ها، خون، مواد بیولوژیکی و مواد شیمیایی مناسب هستند.

کانتینر پهلوباز: این مدل از کانتینر دارای دیواره‌هایی است که می‌توان آنها را جمع کرد تا یک قفسه صاف برای حمل و نقل کانتینری اقلام مختلف ایجاد کرد. کانتینر پهلوباز که کانتینر تاشو نیز نامیده می‌شود برای حمل کانتنری کالاهایی با اندازه بزرگ مانند ماشین آلات سنگین، وسایل نقلیه، قرقره های بزرگ و تجهیزات ساختمانی مناسب هستند.

کانتینر روباز: این نوع کانتینر بر خلاف سایر کانتینرها سقف ندارد، علاوه بر سقف امکان بارگیری از درب کانتینر نیز وجود دارد. از کانتینرهای روباز برای حمل و نقل کانتینری محموله‌هایی که ارتفاع زیادی دارند در کشتی های رو رو همانند ماشین آلات سنگین صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت آریا دریا با بهره‌گیری از تجربه و تخصص خود در حمل دریایی ارائه دهنده خدمات حمل کانتینری به صورت گروپاژ و فله می‌باشد.

نکته قابل توجه آن که در این روش، بارگیری و تخلیه به تجهیزات و امکانات خاصی نیاز دارد. در کل انواع سوخت‌ های مایع همچون نفت یا گاز مایع به کمک کشتی مخزنی منتقل می‌ شود.

 

*برای دیدن سایت شرکت آریا دریا کلیک نمایید.

 

https://arya-darya.com/fa/%d8%ad%d9%85%d9%84-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa%db%8c%d9%86%d8%b1%db%8c/



 

 
تلفن تماس:
09122080634
02188888180

 
سایت:
https://arya-darya.com/fa/

 

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.